Skip to main content

Agaton Omsorg & MyCopilot

Med en fantastisk drivkraft som har sitt ursprung i att ge medmänniskor en bättre vardag grundades bolaget Agaton Omsorg. Ända sedan starten har de anlitat MyCopilot för att få hjälp med rådgivning, redovisning, årsbokslut och löner. Vi är oerhört stolta över att få vara deras ekonomiavdelning och hjälpa dem bygga upp en ny fin verksamhet i en spännande bransch.

Boende Agaton Omsorg

“MyCopilot har gett oss ovärderlig hjälp att sätta effektiva rutiner och processer redan från start med fokus på enkelhet. De anpassar sig efter oss och inte tvärtom, så som det ofta är. De hjälper mig att lyfta blicken, ger mig nya infallsvinklar och möjligheter som jag annars kanske hade missat.”

Mårten JohanssonEkonomichef, Agaton Omsorg AB

Vilka är Agaton Omsorg?

Agaton Omsorg startades 2023 och erbjuder omsorg i det mindre sammanhanget, där det är nära mellan de som har förmånen att få ta del av omsorgen och alla de som arbetar hos Agaton. Glädje och gemenskap ska genomsyra verksamheten och visionen är att göra just den här dagen bättre än gårdagen.      

Agaton erbjuder boende till personer med olika funktionsnedsättning som behöver stöd i sin vardag. Verksamheten drivs i moderna och anpassade lokaler, en miljö som deras kunder ska förvänta sig 2024 även om man har en funktionsnedsättning.  

Bolaget har höga tillväxtmål. Erfarenheten säger dock att de inte ska bli större än att ägarna kan namnen på alla de som jobbar i verksamheten, eftersom de så starkt tror på det nära personliga och engagerade ledarskapet. Just nu finns ett boende i Oskarshamn och ett i Alingsås, målet är att antal boenden ska upp till cirka 10-12 st runt om i Sverige på 5 år.  

Ägare

Tillsammans har de tre grundarna David Eller, Mårten Johansson, Jörgen Sommar över 75 års erfarenhet i branschen, både genom egna verksamheter och genom att ha jobbat i större koncerner.

“Det är den erfarenheten som jag tror gör att vi kan lyckas, men också för att vi är ödmjuka inför det faktum att bara för vi gjort det innan så är det inte lätt och det kräver ett hårt jobb”

Mårten JohanssonEkonomichef, Agaton Omsorg AB

Varför valde Agaton Omsorg MyCopilot? 

I den intensiva fas som ett snabbväxande och satsande bolag befinner sig i behöver ägarna lägga allt sitt fokus på affären. Då krävs det en tillförlitlig partner som är med från start, som hjälper till att sätta enkla och effektiva processer och därtill väl fungerande molnbaserade programvaror. 

Fördelar med att byta till MyCopilot enligt Agaton Omsorg: 

Enkelheten, samarbetet utgår från våra behov

Bekymmersfri kontakt som är kompetent, kunnig och lättillgänglig

Funktionerna i de programvaror som vi valt tillsammans sparar jättemycket tid

En tillförlitlig partner som ger värdefulla råd

Full koll på siffrorna och en tydlig överblick över företagets ekonomi, i realtid

Väl fungerande rutiner för attest, fakturering, betalningar, kvittoredovisning, lön och utlägg

Vill du också bli kund?

Vårt kontor i Växjö är beläget på Systratorpsvägen 4, på Sjöuddens industriområde. Vi ser fram emot att få lära känna dig och din verksamhet. Varmt välkommen till oss!

hej@mycopilot.se

010-551 02 40

Lämna dina uppgifter, vi återkommer inom 24 timmar:

    Läs mer: